Sekcia: Vzdelávanie

 

Tréningové tipy Cristiana Ronalda

Preklad: Igor Kováč, Národné športové centrum

Tento portugalský futbalista je v súčasnosti jednou z najväčších športových osobností na svete a podelil sa o niekoľko svojich skúseností a tréningových tipov.

 
C. Ronaldo. Zdroj: thesun.co.uk

Upravujte si tréning tak, aby ste zvládli svoje plánované súťaže
Počas sezóny, keď máme veľa zápasov, môže byť náš tréning veľmi ľahký, zameraný len na techniku a predzápasovú prípravu. V predsezónnom období, keď sa všetci vraciame z dovoleniek, zvyknú byť naše tréningy veľmi intenzívne. Mávame viac než jednu tréningovú jednotku za deň a k tomu ešte kondičný tréning.
 
Choďte do toho naplno každý deň
Každý máva dni, keď sa cíti menej motivovaný a ja, samozrejme, tiež. Viem však, že na to, aby som mohol pokračovať v hraní na tej najvyššej úrovni, musím ísť do toho naplno aj vtedy, keď sa mi do toho nechce. Milujem túto hru, súťaženie a mojich fanúšikov, takže investujem veľa úsilia kvôli nim. Podporujú ma, takže robím to najlepšie, čo viem, aby som na ihrisku podal pre nich ten najlepší výkon. Dal som záväzok samému sebe aj tomuto športu, takže trénujem tvrdo každý deň, aby som bol v tej najlepšej forme, keď vstúpim na štadión.
 
Nalaďte sa na víťaznú vlnu
Stanovujem si ciele na vytrénovanie svojej mysle aj tela. Mentálne sila je rovnako dôležitá ako tá fyzická a pomáha mi dosiahnuť viac na ihrisku aj mimo neho. Vždy si dávam záležať na tom, aby som mal po ruke dobrú hudbu na počúvanie – pomáha mi to zostať motivovaný a robiť to najlepšie. Rád počúvam hip hop a reggae.
 
Podporte svoj výkon energeticky bohatou stravou
Dávam si záležať na mojom stravovaní, jem zdravo a vyhýbam sa veciam, ktoré sú pre mňa nevhodné, ako je alkohol, nápoje plné cukru a polotovarov. Zameriavam sa na konzumáciu jednoduchých potravín, ako je ovocie a zelenina, celozrnné potraviny a proteíny. Mám veľmi rád ryby a snažím sa najmä z nich dostať čo najviac proteínu, ktorý potrebujem. Pre hydratáciu tiež používam športové nápoje, ktoré obsahujú mix karbohydrátov podporujúcich vytrvalosť, a ktoré neobsahujú toľko cukru ako iné športové nápoje.
 
Dobíjajte si baterky, aby ste mohli zostať na vrchole
Kvalitný spánok je veľmi dôležitý na to, aby ste potom z tréningu vyťažili čo najviac. Chodím spať skoro a skoro aj vstávam, najmä pred zápasmi. Spánok mi pomáha pri regenerácii svalov, čo je veľmi dôležité. Tréning a posilňovňa sú nevyhnutné, ale žiť uvoľneným spôsobom života, vám pomôže byť najlepším, ako len dokážete, fyzicky aj mentálne. Preto trávim svoj voľný čas s rodinou a priateľmi, pretože mi to pomáha zostať uvoľnený a pozitívne naladený.


Použitý informačný zdroj:
Cristiano Ronaldo’s training tips. Athlete Learning Gateway, 27. 4. 2017, dostupné na https://www.hivelearning.com/groups/2124865311/card/1275838


Dátum vydania: júl 2017